divendres, de desembre 02, 2005

 

LA PUBLICITAT DE L'IMPEM AL CATÀLEG DE L'ACTUA

O JUGUEM TOTS O ESTRIPEM LA BARALLA

Trobo inadmissible que la Presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM), Alícia Romero, insereixi un anunci de 1.200€ a una botiga de Mataró. Això significa crear precedents i disputes com “Perquè a ells sí i a mi no?”. Amic Oriol, potser l’IMPEM ens posarà publicitat en el nostre bloc o ens patrocinarà aquesta polèmica, a l’estil d’aquella perruqueria que et pentinava quan presentaves La fàbrica a TVM. Bromes a part, crec sincerament que Romero confon “promoció econòmica” amb “finançament econòmic”; i aquest és un greu error. El que s’ha de fer és promocionar el comerç; no finançar un comerç. Amb aquesta pràctica es produeixen greuges per la resta de comerços de la ciutat. En aquest context, em semblaria raonable que altres comerços, atenent al precedent creat, demanessin que l’IMPEM s’anunciés als seus catàlegs, aparadors, butlletins, fulletons... i això seria un desgavell que s’ha d’evitar. Ja se sap, o juguem tots o estripem la baralla. Hem de ser molt curosos amb l’ús que fem dels diners públics; i en aquest sentit, trobo que hi ha altres maneres més ètiques de “fer pública” una cosa.

Francesc Ponsa

UNA DISCUSSIÓ PROVINCIANA

Totes les administracions tenen el dret de posar publicitat als mitjans de comunicació que vulguin. Per què en un diari i no en un altre? Doncs amb els catàlegs passa el mateix. Si d’un catàleg se’n reparteixen 20 mil exemplars. Si aquest catàleg va orientat a un segment de la població que interessa a l’IMPEM, és lícit, i fins i tot lògic que l’organisme s’hi anunciï. D’altra banda, quantes botigues hi ha a Mataró que reparteixin 20 mil exemplars d’un catàleg? Sí. Efectivament, hi ha Media Markets i Alcampos, però aquests no inclouen publicitat de comerços aliens. I encara que en tinguessin, qualsevol responsable de màrqueting o publicitat descartaria aquest suport si el que es busca és un públic específic. I més enllà de tot això, diria que ACTUA no es pot comparar ni amb les grans multinacionals ni amb el clàssic petit comerç. Sí, per molt que a alguns us pesi, ACTUA és un establiment que, com ha dit Alícia Romero, les seves característiques el fan singular. Una empresa de treball social 100% catalana que planta cara a als gegants del sector i que, a més, té una oferta diferenciada. I no és singular?

Oriol Burgada

Comments:
Vinga nois, que ja fan 20 dies que estic esperant la vostra nova discussió. Foteu-li canya al teclat!
 
Publica un comentari a l'entrada



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?